pátek 1. listopadu 2013

Proč vždy říkám "my" a ne "já"

Při dnešním rozjímání mi to docvaklo.
Hodně lidí mi to říká ,a já jsem jim stále nrchápal, dokonce sem se chtěl, na základě kritiky naučit říkat "já".
O co jde.?
No, delší dobu v klidu tak 15 let vetšinou nemluvím stylem "ja jsem" ale "my sme". Používal jsem to už dávno na Záježoví, tedka na dvp také a na Trnkovišti jak by smet. Jaké to má výhody používání "MY JSME"?
Základná věc o kterou jde , je to že deláte li něco kolektívně ,tak při používání slovíčka "JA" narážíte na své EGO a tímpádem dříve či později přijdete do konfliktu s ostatnýma v projektu.
Používate li ale slovo "MY" tak vytváříte pocit sounáležitosti a pocit toho že je vás více a nemusíte se spoléhat jenom na své EGO. Používaní slovíčka "MY" má samozřejme i nevýhody, kdy opět svým egem mužete řešit věci že "NÁŠ" projekt je lepší než váš. Pak se ocitnete v rovině kolektivního EGA , což je horší ,než individualní EGO. Další včci je vaše snaha strhnout okolí pro vaši věc, na to používání slovíčka "MY" to podle mne funguje.
Používání slova "MY" je v mé (mé-moje-zase to moje ego) je v tom co delám podle mne prospěšné a víte proč.?
Kdybych od začátku celého projektu mluvil jako jen o svém projektu, mé EGO by bylo někde ve výšinách a  vy by jste byli někde v nížinách(aspon s mého ego pohledu)a nic bych s váma nechtěl sdílet a už vůbec ne vám tady něco psát.

Žádné komentáře:

Okomentovat